mandag 6. oktober 2008

Stillhet senker seg

Heisann folkens! I dag har jeg nok ikke vært i et veldig godt humør... Har nok svart litt rappkjeftig til div. folk. Og kan ærlig si at jeg skammer meg en del over det nå. Jeg gikk meg nemlig en tur i sta, og da hørte jeg blant annet på sangen "Stillhet senker seg". Og da traff dette verset meg ekstra:

Stillhet senker seg mot kveld,
en stemme inni meg så stille visker:
Denne dagen er forbi, ble den evighets verdi?
Benyttet jeg tiden?
Ga jeg gode, varme ord ifra mitt hjerte
til min søster, mine venner, far og mor?

Som dere kan skjønne fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, det er jo akkurat dette jeg IKKE har gjort i dag. Så jeg skal gjøre det jeg kan for å gi varme og gode ord fra meg, selv når jeg er nedfor.. Jeg vil virkelig benytte meg av nådetiden vi har fått!!

1 kommentar:

Marte sa...

Åå akkurat sånn har jeg også fte hatt det! Tenk på det at vi skal stå til regnskap for hvert unyttig ord vi sier! Mye å ta tak i der hos meg sjøl as! Men det skal nok gå:D