onsdag 8. oktober 2008

Dukketeater

Hallaizn folkens! I dag var skolen igjen på teater, men denne gangen var det dukketeater. Og må si jeg koste meg skikkelig! Det var superbra! De var tre personer som styrte en del forskjellige dukker, som var veldig bra laget. De sang innimellom også, hihi! Denne forestillingen er den beste jeg har opplevd i forhold til kreative løsninger på kulisser! På scenen sto det bare noen vegger og kasser. Men det viste seg at når de snudde veggene ble de til bord, senger osv. Når de løftet at lokkene på kassene så vi plutselig en by under, og en bil under en annen. Det kan ikke forklares! Men sykt bra gjort! Hele showet var på engelsk, men jeg forstod likevel litt da..


Forresten: det handlet om en jøde som flytter til Norge, gifter seg og får en datter. Hele livet hans går ut på å drive en butikk som lager dresser som passer perfekt. På slutten mister han familien i 2. verdenskrig og blir selv drept. Men det er etter at han har fått opp øynene for hvilken flott familie han hadde.
(jeg er dårlig til å forklare!! Jeg vet det!!)

Teateret heter: Jakten på Rabinowitz
Historien er fra virkeligheten, og her er det eneste bildet de har klart å finne av jøden Rabinowitz.


Ingen kommentarer: