mandag 13. oktober 2008

Drøm


I natt drømte jeg en litt snodig drøm:


Jeg satt på småskolen og fulgte med på timen. Jeg er jo utplassert der, så jeg måtte det. Når det ble friminutt sa læreren min til meg at jeg skulle gå ut med barna og være sammen med dem. Jeg gikk bortover i gangen for å hente klærne mine som lå i den andre enden av skolen. I gangen møtte jeg Christine, og vi fant plutselig ut at vi skulle stikke opp på ungdomsfesten som var i 2. Etasje (Som dere vet er det ikke noe 2. Etasje på småskolen). Der oppe var det en blanding av folk jeg kjente og ikke kjente, fra menigheten og fra verden. Festen hadde ikke noe tema, men alle drakk kakao og spiste marhmallows.


Jeg og Christine stilte oss i en bar-kø, for å kjøpe oss en kopp kakao. Foran oss stod det noen gutter som stjal penger av de som sto foran dem igjen. Uff. Jeg og Christine kjeftet en del på dem da. Det hjalp ikke noe særlig. Rett etter at vi fikk koppen vår, ble vi ropt opp over høytalen. Det var en kjent ungdomsleder som ropte, han skulle ha oss to, Caroline, Gro og Henning fram for å intervjue oss. Vi begynte å springe fordi de andre var i andre enden av ”festsalen”. Vi kunne se Caroline, Gro og Henning på en storskjerm, der det var skrift på siden av det de sa.


Da kom vi på at vi egentlig skulle vært ute med barna, så da måtte vi stoppe og springe andre vei! Men igjen ble vi stoppet. Vi møtte nemlig på noen kjente som hoppet på en eller annen trampoline! Så da hoppet vi med dem. Rett etter hørte vi en klokke som ringte. Det ringte inn til time! Shit! Så måtte vi igjen ta bena fatt og springe.


Jeg kom altfor sent timen, og satte meg ned sammen med elevene, på en egen pult og stol (når man jobber på småskolen, skal man ikke sitte med barna med mindre man skal hjelpe dem!). Det verste av alt var at jeg nærmest hang over pultes, skikkelig slapp! Da kan dere tro jeg fikk kjeft! Uff igjen…


Etter det husker jeg ikke mer, våknet sikkert. Men syke ta hvor mye rart man kan drømme. Burde egentlig skrevet ned denne drømmen med en gang, men tenkte ikke på det da.

1 kommentar:

Anonym sa...

det som er så artig med drømmer er at, det virker helt natulig og være på en plass som ikke finnes, det vil si eks. 2 etasje på undgomsfest på små skolen.. veldig rart!! hehe