lørdag 2. august 2008

Hva ville du trodd?

I dag var jeg på min kjære jobb. Jeg nynnet for meg selv der jeg gikk og trakk fram varer i hyllene, da en eldre mann plutselig stod på siden av meg. Bare det i seg selv er skummelt, at en gammel, ukjent mann plutselig står ved siden av deg! Uff.... Holdt på å falle ned fra stigen jeg sto på.. Det ble straks litt verre da han sa "æ e såå gla i dæ!". Dere som kjenner meg vet at jeg absolutt ikke takler det når fremmende folk sier sånt. Jeg bare smilte til han og jobbet videre. Hva skulle jeg gjort da? Sagt "æ e gla i dæ å"? Til en jeg absolutt IKKE kjenner? Tror ikke det tenk! Men så babla han noe som hørtes ut som "har du savna mæ?", å da begynte jeg å lure litt på hvem i all verden denne mannen kunne være? Og hvordan han kunne tro at JEG skulle savne han, skjønner jeg ikke.. Men svaret mitt var faktisk "nei" til han, turte ikke si annet.


Her er da spørsmålet: hva ville du trodd om en gammel man kom bort til deg å sa "æ e såå gla i dæ!"?? Ville du tenkt "æsj, for en ekkel mann", "skummel man" eller "hyggelig, snill, gammel man"? Jeg foretrekker den med skummel, ble nemlig litt redd for han..

Ps. Etter jobben, når jeg skulle gå hjem, sto han ute på veien. Da jeg kom nærmere han, gikk han plutselig mot meg! Iiik! Jeg bare snudde litt å gikk fort forbi han... Kjente blikket i ryggen, for å si det sånn :S (håper aldri dere opplever noe så "creepy"!)

Ingen kommentarer: