lørdag 16. august 2008

Besøk av Drammen! :D

Nå har vi hatt besøk av de flotte ungdommene fra DKM Drammen, og må bare få sagt at det har vært en sann glede! Utrolig trivelig gjeng! Vi har hatt mange trivelige opplevelser sammen disse dagene (13.-16.) og vil bare fort fortelle litt om hva vi har gjort.



Det første vi gjorde var vel å spille/leke "Catch the Flag" (tror det var det), noe som var sykt komplisert (trodde jeg da..) og sykt morsomt! Dette er noe jeg absolutt skal leke fler ganger! Kan si at jeg var "F....".. Noe på "f".. Husker ikke hva det het.. Jaja, sykt morsomt i alle fall! Fikk "drept" to-tre stk:P



Vi var også på fjelltur på Elgen, sykt høy og bratt fjelltopp! Ble sykt sliten på tur opp, fakta! Men angrer ikke på at jeg ble med opp! Etter fjellturen tok vi båtturer for de som ville, ellers var det en fin rasteplass i fjæra:) Jeg var med på seilskuta, og en som heter Glenn, fikk en gedigen torsk! Tror den var på 13-14 kg (det var det de sa i alle fall, hihi).



På fredag stakk vi til Lofoten hvor vi hadde meldt oss på diverse aktiviteter. Bl.a: havrafting, snorkling, fisking og fjelltur (tror ingen dro på fjelltur.. Var nok fler enn meg med stive føtter etter gårsdagen.. hihi). Jeg var i alle fall med på snorkling, noe som jeg annbefaler absolutt alle!! Det var sykt spennende og morsomt! Havet er faktisk en vakker plass! Jeg hadde aldri trodd at det fantes så mye pent under vannet her oppi kalde nord. Men det er jo Lofoten det er snakk om, og der er det virkelig vakkert! :)

Vi spiste fiskesuppe/kjøttsuppe etter aktivitetene. Noen sjekket tilogmed ut vannet! At de orket å bade i så kaldt vann, skjønner ikke jeg, Brrrr! *Tøffinger*



På lørdag hadde vi en stille og rolig morgen, der de som ville kunne ta seg en bytur (det gjorde jeg). Noen sjekket ut grottebadet og tror en gruppe dro for å sjekke ut Adolfkanonen.. (angrer pittelitt på at jeg ikke ble med på det, hørte nemlig at de hadde skaffet en skikkelig guide, en som hadde opplevd krigen..) På kvelden i 7-tiden, var det dekket på til fest! Kan med hånden på hjertet si at det er DEN BESTE FESTEN JEG NOEN GANG HAR VÆRT MED PÅ!! Tusen millioner takk til alle fra både Harstad og Drammen: for at dere gjorde kvelden så spesiell og uforglemmelig! En fantastisk fint kveld!



Nå er det bare èn dag igjen, så er de fra Drammen dratt hjem, noe jeg ikke gleder meg noe særlig til... Litt trist at alle de nye vennene skal dra!

Ps. Men en liten positiv ting finner jeg: jeg får rommet mitt tilbake:P haha!



Her er Vegard, Julie og Sandra klare for "ræfting"!

Jeg og Marry har fått på oss kjeledress, klare til å få på tørrdrakten til snorkling ;)

Bilde tatt på rasteplass/rastestrand i Lofoten :) *nydelig*


Sjeldent syn: Gro med en reke!! (Hun spiste 4 stk!! :O)

Her er jentene samlet på bryggen: fra.v: Cecilie, Greta, Christine, Lillian, Marte og Hilde-Regine!

3 kommentarer:

Linda sa...

ah fantastisk tur as!! Skulle ønske vi kunne blitt litt lengre! Tar gjerne en tur i mai en gang og opplever litt skikkelig midnattsol også! ^^
anyways... check me out at www.lindasplayground.blogspot.com

Snakkas!

Ninus sa...

Jeg slenger meg på jeg også.. Sinnsykt bra tur! Og jeg vil også tilbake for å se midnattssola...:) Det var en opplevelse å være sammen med dere! Kommer gjerne igjen! :) Nina K

Ninus sa...

Og sjekk ut denna: www.glimtfraloftet.blogspot.com