mandag 28. juli 2008

"Tåka"

Tåke... Ja, det er et snodig værfenomen.. I går kom den sigende inn mot Kvæfjord fra nord-øst, og jeg tenkte for meg selv, "for en fantastisk fin tåke". Den kom liksom som en skydott, bare ekstra lav nede, og det så ut som om den bare skulle dra en liten tur gjennom vår skjønne bygd. Men den gang ei! Den la seg over og rundt oss på en nesten kvelende måte... Heldigvis har den lettet litt i dag og sluppet solen gjennom, noe som er veldig etterlengtet for min del.
Tåke kan både være facinerende og irriterende... Har du hørt folk si at de er litt tåkete i toppen? Da mener de ikke at de har tåke over seg eller noe slikt. Nei, de mener rett og slett at de er litt uklare, eller at de ikke henger helt på gjeip..

ps. jeg er ikke kjent for å være en god "forklarer"... Hihi ;)

Men ha en fin dag videre da! Det skal i alle fall jeg ;)

Ingen kommentarer: