tirsdag 1. juli 2008

Blackburn Rovers FC



Hei, etter en samtale med mine kjære venninner Julie & Hilde-Regine fikk jeg inspirasjon til å finne mitt lag innenfor fotball, helst et jeg aldri hadde hørt om før.

Mitt valg falt da på: Blackburn Rovers!


Skal først bare skrive litt (kjedelig) fakta om mitt kjære lag:

Fullt navn er Blackburn Rovers Football Club, kallenavnet er Rovers. De ble grunnlagt i 1875, og hjemmebanen heter Ewood Park, Blackburn. Liga: Premier League. Hjemmedrakten er blå og hvit, bortedrakten er rød og svart!


Også må jeg selvsagt skrive noen trivia:

- Ett av bare tre lag som både var med på å starte The Football League og Premier League. De to andre klubbene er Aston Villa og Everton.

- Vant hele 18-0 over erkerival Manchester United i en pre-season kamp. Uniteds største ligatap fikk de også mot Blackburn; 0-7 tap i 1926.

- Margaret Thatcher ble engang æresmedlem av klubben.

- I 1995 kunne Zinedine Zidane blitt en ny stor signering for Kenny Dalglish, sammen med Christophe Dugarry. De gjorde på den tiden suksess i FC Girondins de Bordeaux. I følge ryktene sa dessverre Walker til Dalglish: «Hva skal vi med Zidane når vi allerede har Tim Sherwood?»


Og her er de som spiller nå:


Målmenn: Brad Friedel, Jason Brown, Frank Fielding og Gunnar Nielsen.
Forsvarsspillere: Andrè Ooijer, Stephen Warnock, Christopher Samba, Ryan Nelsen, Zurab Khizanishvili osv.
Midtbanespillere: Tugay Kerimoglu, Brett Emerton, David Bentley, Morten Gamst Pedersen (norsk!), Steven Reid osv.
Angrepsspillere: Roque Santa Cruz, Benni McCarthy, Maceo Rigters, Paul Gallagher, Matt Derbyshire, Jason Roberts osv.





Her har vi den norske duden! Morten Gamst Pedersen!





Her har vi "kjekkasen" alle fjortiser og slike folk heier på... MEN han viser seg å være en meget god spiller! Roque Santa Cruz!

Ingen kommentarer: