søndag 14. september 2008

På tur med hurtigruta!

Hallaizn folkens! Fra tidlig lørdag te tidlig søndag var familien min på tur med hurtigruta (først "Nordlys" og så "Lofoten").
Vi inntok Nordlys ca. 08.00 på morgenkvisten, inni båten fikk vi i oss en skikkelig god frokost! *nam nam* Jeg, Marry, Sverre og Håvard stakk på oppdagelsesferd, og da fant vi en ballbinge! Der hadde vi en del morsomheter! Også fant vi en krok oppe i 7. etasje som vi okkuperte;) Der var det en del rot under hele turen, for å si det sånn;)

Vi stakk en tur innom Den Blåe Byen (Sortland), der hadde vi en halvtime, så vi rakk akkurat å stikke innom en lekebutikk der pappa kjøpte en svart mus til mamma, og jeg kjøpte klinkekuler som vi kunne leke med, hihi!

Vi kom fram til Svolvær rundt kl. 19.00 og ble der til kl. 22.00. Dere vet: det var der, i Svolvær, vi var innom med Drammens-ungdommen! Det var skikkelig koselig å være der igjen, og tenke tilbake på da byen var fylt med ungdom fra både Harstad og Drammen.

I Svolvær gikk vi rundt for å finne en plass å spise. Vi skippa unna Milano, grunnen vil jeg ikke nevne her... Men etter en liten gåtur i skjønne omgivelser, fant vi en fin plass. Den restauranten het "Ni Hao", nydelig mat der! Jeg spiste "stekt eggnudler", nam!! Etter det gikk vi litt rundt igjen og så på det som var å se på;) Litt før båten kom, stakk vi innom en kiosk og kjøpe en del snop. Marry kjøpte W.I.T.C.H. og jeg kjøpte Nemi;)

Må bare få sagt at det omtrent ikke var en sky på himmelen under hele turen! Skikkelig digg!

Tja, gidder ikke skrive så mye mer nå, men om dere ønsker å se mange bilder fra turen, er det bare å stikke innom på hjemmesiden min;)
Her ligger Nordlys ved Svolvær!
Jeg, Sverre, Pappa og Marry i Sortland!
Mamma inne på Ni Hao :)
Må bare nevne at Svolvær er en skikkelig "råneby"! Dere skulle sett de råe bilene som kjørte saaaakte forbi, med de "kule" folkene inni:P Men bilene var seriøst RÅ!! Håvard fortalte med at det minst var 5 råe bilder der vi var... Nå kan ikke jeg nevne bilmerke eller noe som helst slikt, men de var kule!

Ingen kommentarer: