mandag 22. september 2008

Grunner til å være lykkelig/takknemlig:

Hallaizn folkens! Jeg fikk i dag et rart spørsmål. På nicket mitt på fjesboka, har jeg *lykkeli*, og så var det er sjel som spurte meg hvorfor jeg hadde skrevet det, hva som gjorde meg så lykkelig. Det syns jeg var et veldig rart spørsmål, fordi vi (alle!) har masse som gjør oss lykkelig og som vi burde være takknemlig for. Jeg satt meg ned i sta og tenkte litt over det, og fant da ut at jeg like gjerne kunne skrive ned en liste med ting og tang vi burde sette mer pris på, være takknemlig for, ting som gjør oss lykkelige (mer eller mindre).

Her er listen, som dere ser er det "hummer og kanari". Det er ikke noen spesiell tanke bak rekkefølgen, det er bare skrevet etter som tingene dukket opp i hodet:

· DKM
· AK
· Familien (!)
· slekt
· Venner
· Brunstad
· Hjem
· Mat
· Skole
· Jobb
· Alle sansene i behold
· Ingen psykiske problemer
· Noen er glad i meg, og jeg har mange jeg er glad i
· Noen bryr seg om meg
· Jeg har en god veileder (Gud)
· Nydelig natur
· Bibelen
· Bøker (Harry Potter osv osv)
· Møter
· Stevner
· Godteri
· Jeg lever
· Positive venner, lærere, søstre og brødre
· Jeg har èn bursdag! (tenk om vi ikke hadde det!!)
· Julaften
· Brasil-turen
· Russland-turen
· For at Drammensvennene var på besøk
· For at Christian er lykkelig med Christina
· A-laget
· For jentene/guttene som ofrer seg i Horze
· For alle gode tanker
· For at jeg/vi kan be til en levende Gud
· Sykehuset
· Tannpleie
· 18.års grensen
· For forbildene i menigheten
· Bilder/album
· Minner
· Nådegaver
· Kjærlighet
· Gavmildhet
· Tålmodighet
· Barmhjertighet
· Vennskap
· BMM
·
www.brunstadworld.org
· www.brunstad.org
· Ordbok (engelsk-norsk/norsk-engelsk)

Altså... Det er selvsagt mye mye myyye mer man kan være takknemlig for, men jeg tror ikke jeg har plass til alt.. Men ha en fin dag videre!! :)

Ingen kommentarer: