mandag 8. september 2008

Kantarell & Tyttebær

Heisann folkens! Etter middagen i dag følte jeg meg helt sykt slapp, å hadde litt vondt i hodet (sikkert bare innbilning!), så da tenkte jeg at jeg måtte gjøre noe med det! Den beste medisin mot slapphet er en oppfriskende tur i skog og mark! Så da tok jeg på meg joggesko, slengte på meg en tynn jakke og stappet to plastposer i lommen. Tenkte egentlig at jeg skulle fylle begge posene med kantarell, eller den ene med det og den andre med blåbær. Men det endte opp med kantarell og tyttebær. Grunnen til det er at jeg tilfeldigvis kom over en hel haug med tyttebær, så da kunne jeg like gjerne plukke det! Hihi! Man må jo ikke alltid følge "planen", spesielt ikke om man har lagt den selv;)

Men kan si det at jeg hadde en fantastisk tur, selv om jeg faktisk gikk å tuslet helt alene;) Av og til er det rett og slett digg!!! Da kan man gå i eget tempo, gå hvor man vil og høre på alle lydene rundt seg. De første lydene jeg la ekstra godt merke til, var latter fra små barn som lekte, en bilmotor som durte i det fjerne, bjelleklang fra sauene og vannet som rant i bekken:) Nydelige lyder!! *Sukk*


Resultatet av kvelden: stekt kantarell og trollkrem;)


Tok noen bilder, så det er bare å se på de om dere vil;) Hihi!
Dette tok jeg fra "skiltet" (for de som vet hvor det er..) *Nydelig!*
Siden dette er min blogg og den handler om meg, så kan jeg vel like gjerne ha et bilde av meg:P
Kveldens fangst: kantarell og tyttebær..
Kan noen VENNLIGST si meg hva dette er!!?? Fikk nesten sjokk da jeg oppdaget ekle, hårete greier som hang på grenene! Trodde først det kunne være "hår" fra en elg, men så sjekket jeg litt og fant ut at det hang mer av dette ekle "håret" lengre opp, slik at det henger for høyt for en elg... Fryktelig ekkelt er det nå uansett!! *grøss*
Ps: jeg liker egentlig ikke tyttebær, men etter at jeg smakte trollkremen liker jeg det bare bedre og bedre! Men ikke såååå godt ennå;) Men litt!

Ingen kommentarer: